پله پله با فناوری های اینترنت
 
 

 

مجله فوربس در ابتدای سال میلادی جدید به انتشار فهرست های 30 نفره از افراد موفق و مشهور در رشته های مختلف پرداخت. افرادی که از دید این مجله بیشترین تأثیرگذاری را در سال 2012 داشته اند. 

رشته های مختلفی که فوربس به آنها پرداخته شامل بخش های هنر، آموزش، انرژی، سرمایه گذاری، غذا، بازی ها و اپلیکیشن ها، هالیوود، حقوق و سیاست، بازاریابی و تبلیغات، رسانه ها، موسیقی، علوم و بهداشت، کارآفرینان اجتماعی، ورزش و دست آخر «تکنولوژی» می شود. 

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی «برترین چهره های کمتر از 30 سال دنیای فناوری در سال 2012» بپردازیم. 



ادامه مطلب ...


طی هر سال در دنیا و همچنین اینترنت آن قدر اتفاقات ریز و درشت مهم به وقوع می پیوندد که جمع آوری همه آنها در یک مطلب کاری ناممکن است. در اینجا تنها قصد داریم نگاهی مختصر به اینترنت سال ۲۰۱۲ از نگاه موسسه مانیتور اینترنت pingdom داشته باشیم. 

پینگدام می گوید برای جمع آوری چنین اطلاعاتی تا انتهای اینترنت رفته اند و از آنجا برگشته اند (کدام یک از شما کتاب "سفر به آنجا و بازگشت دوباره" را می شناسد؟) و سپس به بررسی و مقایسه یک لیست بسیار جذاب پرداخته اند. برخی از این اعداد و ارقام به بازه زمانی خاصی تعلق داشته و برخی مربوط به کل سال هستند. 

اما هر چه هست، نگاهی جذاب و آموزنده به داستان اینترنت در سال ۲۰۱۲ دارد. در سال ۲۰۱۲ چند ایمیل ارسال شده؟ چند دامنه ثبت شده؟ محبوب ترین مرورگرهای اینترنت کدام بوده اند؟ چند نفر کاربر اینترنت هستند؟ در ادامه مطلب با نردبان همراه باشید تا پاسخ های pingdom برای سوالات این چنینی را ببینیم.



ادامه مطلب ...


 

اگر خودتان را گیک لینوکس می دانید شاید بد نباشد علاقه خودتان را به این سیستم عامل اثبات کنید! سایت سیتو یک مسابقه با عنوان «چرا گنو/لینوکس را دوست دارم؟» به راه انداخته و از شما می خواهد که عشق خودتان را ثابت کنید. 

برای این کار روش های مختلفی در دسترس شما است. مانند نوشتن مطلبی در این مورد، ساخت یک ویدیو یا… که بهتر است توضیحات کامل را در صفحه مسابقه بخوانید. 

بخش خوب داستان هم جایزه آن است که یک عدد Raspberry Pi است. به همراه چند جایزه دیگر. 

فرصت شرکت در مسابقه تا ۲۰ بهمن ما است. بنابراین زمان کافی در اختیار دارید تا خوب فکر کنید چطور می توان آن بُرد (منظورمان برنده شدن نیست! بُرد الکترونیک Raspberry Piاست) دوست داشتنی را به دست آورد.



 

کاربران اینترنت از مرورگرهای متفاوتی استفاده می کنند. ممکن است طرفدار کروم یا فایرفاکس باشید، شاید هم سافاری، اپرا و حتی اینترنت اکسپلورر را ترجیح بدهید. (این آخری را بعید می دانم!) اما ممکن است ندانید که مرورگرها دارای یک موتور هستند. موتوری که رندر سازی صفحات وب را به عهده دارد. این موتور در واقع یک هسته نرم افزاری است که به نام web browser engine شناخته می شود. گاهی اوقات هم به آن layout engine یا rendering engine می گویند. 

موتور مرورگر کار خواندن کدهای صفحه وب شامل HTML و CSS را انجام می دهد و صفحه وب را درون پنجره رسم می کند (در واقع نقاشی می کند) از طرف دیگر نباید فراموش کنیم که یک موتور جاوااسکریپت هم وجود دارد که نقش اصلی آن اجرای کدهای جاوااسکریپت است.


تا اینجا گفتیم که هر مرورگر به طور کلی دارای یک موتور رندر سازی است. (البته این یک تعریف کلی است و خود این موتور در واقع از بخش های مختلفی تشکیل شده) اما دانستن این موضوع چه فایده ای به حال ما دارد؟ 



ادامه مطلب ...


راه اندازی مشاغل کوچک بر پایه ی ایده های نو از مباحث داغ این روزهاست. تفاوتی نمی کند که شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید و یا در این زمان به راه اندازی یک کسب و کار جدید فکر می کنید یا نه. شرط لازم برای موفقیت در دنیای کسب و کار امروز، داشتن ایده های نو است. 

هر کسی در اطراف شما می تواند یک ایده خوب به شما منتقل کند. یک مشتری، فروشنده سوپرمارکت محله تان و یا حتی یک غریبه. موضوع مهم این است که ما به این فرهنگ رسیده باشیم که ایده های نو را حفظ کنیم و پرورش دهیم و تکمیل کنیم تا قابلیت پیاده سازی را پیدا کنند. 

برخی از شرکت ها ویکی هایی را مخصوص این کار درست می کنند که محل های خوبی برای نگهداری ایده ها هستند ولی آیا این روش برای پرورش و بازآوری ایده ها هم مناسب است؟ 



ادامه مطلب ...


 

اگر به تکنیک های طراحی وب، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، امنیت و فریلنسینگ علاقمند هستید، می توانید در سمیناری شرکت کنید که جمعه این هفته با عنوان «آخرین تکنیک های وب» در تهران برگزار خواهد شد. 

برخی از سرفصل های این سمینار یک روزه، شامل معرفی تکنیک های HTML5 و CSS3 به همراه معرفی روش هایی جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. اما شاید بد نباشد سرفصل های این سمینار را ببیند. تا با برنامه کامل آن آشنا شوید. 

به نظر میرسد این سمینار ویژه طراحان و برنامه نویسان وب برگزار می شود و شاید برای تازه کارها زیاد مفید نباشد. چرا که مباحث اعلام شده برای افرادی مفید است که آشنایی های اولیه را با این رشته دارند. 

این سمینار جمعه 29 دی 1391 از ساعت 9صبح الی 6 بعد از ظهر برگزار خواهد شد و هزینه ثبت نام هم ۱۰۰ هزار تومان است. اگر در آن شرکت کردید می توانید نظر خودتان را در مورد کم و کیف آن در بخش نظرات نردبان با دیگران به اشتراک بگذارید. 

- برنامه سمینار 
- ثبت نام در سمینار



 

 

جاوااسکریپت این روزها به بخشی جدایی ناپذیر از فناوری های وب تبدیل شده و تقریبا جایی نیست که آن را مشاهده نکنیم. اما چه شد که این زبان به دنیای وب وارد شد؟ چه توانایی هایی است که جاوااسکریپت را نسبت به دیگر زبان های موجود متفاوت می کند و چطور می توانیم جاوااسکریپت را بیاموزیم؟ پاسخ این سوالات را در این مطلب نردبان پیدا می کنید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 / 10 / 1391برچسب:نقد , برند , جی ال ایکس, :: 15:30 ::  نويسنده : ah.es

 

جی ال ایکس یکی از نخستین تولید کننده تلفن همراه در ایران است که موفقیت‌هایی خوبی در زمینه تولید و فروش گوشی به دست آورده، اما در کنار آن می توان گفت که در زمینه برند اشتباهاتی را تجربه نموده است، در مطلب پیش رو «جی ال ایکس» از نگاه برندسازی و مدیریت برند مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت و در انتها پیشنهاداتی هم مطرح خواهد شد. اگر تلاش می کنید برند خودتان را قدرتمند کنید، این مطلب مفیدی برای کسب و کار شما خواهد بود. 

ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 / 10 / 1391برچسب:دوران , جدید , گوگل, :: 15:28 ::  نويسنده : ah.es

تغییراتی در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل در حال رخ دادن است و این همان چیزی است که کمیسیون تجارت فدرال امریکا اخیراً پرونده ای را درباره اش مختومه اعلام کرد. این تغییرات مربوط به عمل کردن به وعده ای است که لری پیج و سرگی برین از اولین روز تأسیس گوگل، قولش را داده بودند. یعنی اینکه گوگل سازمان دهنده اطلاعات مربوط به دنیای ما باشد و آنها را به صورت جهانی در دسترس قرار دهد. کلید واژه های این بحث عبارت هستند از "سازمان دهی کردن" و "در دسترس قرار دادن" اطلاعات. اطلاعاتی که هرگز متعلق به گوگل نبوده اند. 

تا چندی پیش جدال بر سر این بود که شما را زودتر از گوگل بیرون کنند. مریسا میر (مدیر عامل کنونی یاهو و مدیر اسبق در گوگل) در سال 2007 گفت: «هدف گوگل این است که مردم بتوانند به سرعت چیزی را که می خواهند بیابند و از صفحه جستجو راهی آن شوند.» ولی این تغییر کرده. می خواهید اسمش را بگذارید سازماندهی بهتر، دسترسی سریع تر یا قابل اتکا بودن، به هر حال لایه میانی نتایج جستجو مدام به شما نزدیک تر و نزدیک شده اند. چیزی که پیش تر هرگز برای جستجوی اینترنتی اتفاق نیفتاده بود. 



ادامه مطلب ...


 

تمامی توسعه دهندگان و برنامه نویس هایی که روی پروژه های بزرگ کار کرده اند، از اهمیت کامنت (توضیح = comment) گذاری هنگام کدنویسی واقف هستند. زمانی که روی یک اپلیکشن کار می کنید، به مرور با افزایش امکانات، پیچیدگی آن نیز افزایش می یابد. ممکن است در کد بارها و بارها به فانکشن ها یا متغیرهای خاصی ارجاع داده شود و از آنها اطلاعات یا مقادیر خاصی گرفته شود. آیا می دانید، اگر پس از مدتی به کد مراجعه کنید، چیز زیادی از چگونگی کارکرد آن به خاطر نخواهید داشت؟ آیا می دانید که مجبورید ساعت ها صرف کنید تا به یاد بیاورید هر کدام از قسمت های کد چه کار می کند؟ شاید تعجب کنید اما این یک واقعیت است.


علاوه بر مورد بالا، کامنت گذاری هنگام کار گروهی اهمیتی به مراتب بالاتر دارد و از واجبات است. اما بسیاری توسعه دهندگان از چگونگی این کار اطلاع کافی ندارند. 
روش های استاندارد و الگوهای کامنت گذاری بین دولوپرهای مختلف متفاوت است، اما به عنوان یک اصل کلی باید آنها تمیز و خوانا باشند تا به خوبی قسمت های گیج کننده کد را توضیح دهند.


در اینجا قصد داریم راجع به بعضی اصول کامنت گذاری صحبت کنیم که با خواندن آنها قطعا ایده های بهتری برای توضیح جزییات کد در پروژه ها، به ذهن تان می رسد. علاوه بر این تعدادی مثال نیز در لابه لای مطلب آورده شده تا درک بهتری از بحث داشته باشید. امید است از این مطلب عنوان یک سکوی پرتاب برای ورود به دنیای کامنت گذاران خوب، استفاده کنید.



ادامه مطلب ...


 

چند روز قبل در نردبان به روش هایی برای کاهش زمان توسعه یک نرم افزار تحت وب پرداختیم. در مطلب هفته گذشته سراغ ۵ مورد اول رفتیم و این هفته مطلب را با ۵ مورد بعدی تکمیل می کنیم. 

پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

روز گذشته در نردبان از « سوالاتی گفتیم که نباید از یک طراح وب پرسید » در آن مطلب روی صحبت بیشتر با کسانی بود که می خواهند یک سایت یا پروژه آنلاین جدید راه اندازی کنند. امروز سراغ طراحان وب می رویم و قصد داریم در مورد نکاتی صحبت کنیم که به طراحان کمک می کند تا همیشه به روز بمانند و روندی رو به رشد داشته باشند. 

اگر به عنوان طراح یا توسعه دهنده کار می کنید، حتما این تجربه را داشته اید که گاهی اوقات حس می کنید مشغول انجام یک کار تکراری هستید. در حالی که ذات این کار بر پایه یادگیری و تغییر مداوم است. پس این نکات را فراموش نکنید.



ادامه مطلب ...


 

اگر قصد دارید که یک وب سایت داشته باشید اولین قدم شما پیدا کردن یک تیم طراحی وب است. گروهی که بتوانند ایده های ذهنی شما را به واقعیت تبدیل کنند. امروزه طراحی وب به عنوان یک رشته تخصصی در دانشگاه های معتبر دنیا تدرس می شود و افراد تخصص های مختلفی را در این رشته کسب می کنند. 
اگر برای طراحی وب سایت خود به یک تیم تخصصی مراجعه کنید فردی مسئول راه اندازی بخش ملموس و قابل رویت کار و پیاده سازی ایده های بصری شماست این بخش از کار را Front-End می نامند و در کنار این فرد تیم دیگری وجود دارد که طراحی پشت صحنه را بر عهده دارد که اصطلاحا ‌Back-End کار است. این فرد مسئول کنترل کیفیت «عملکرد های» وب سایت است، اینکه وب سایت شما اطلاعات را چگونه ذخیره می کند و آیا سیستم فروش آنلاین شما درست کار می کند یا نه… مثال هایی از کار آنها هستند. 
مشکل بزرگ اینجا است که معمولا مشتری ها اطلاعات بسیار کمی در این مورد دارند. حالا تصورش را بکنید که در یک جلسه ملاقات بین مشتری (کاملا بدون اطلاع) و تیم طراحی وب چه اتفاق هایی رخ می دهد. اگر تجربه کارهای قبلی را داشته باشید می دانید که گاهی اوقات این جلسه ها به گونه ای می شود که انگار به دو زبان متفاوت صحبت می کنیم. گاهی اوقات هم سوالاتی توسط مشتریان پرسیده می شود که سبب از کوره در رفتن تیم طراحی خواهد شد! 



ادامه مطلب ...


 

در جهان امروز انسان ها هر یک مشغول کار و تلاش در زمینه های تخصصی خودشان هستند، در این میان افرادی در کارشان موفق ترند که از نوین ترین شیوه ها و ابزار ها بهره ببرند. ما و شما نیز به عنوان توسعه دهندگان وب اگر می خواهیم در کارمان موفق باشیم باید از جدید ترین روش ها و ابزارها استفاده کنیم. 

البته تجربه نشان داده است که استفاده از روش های جدید همیشه به نفع ما تمام نخواهد شد! به عنوان مثال اگر می خواهید یک اپلیکیشن و یا وب سایت طراحی کنید که قرار است مرورگر (دردناک!) IE 6 را پشتیبانی کند، همانند اکثر نرم افزارها و وب سایت هایی که در ادارات دولتی استفاده می شوند، بهره گیری از امکانات HTML5 شما را به زحمت خواهد انداخت. 

در این مطلب ما ۸ قطعه کُد کوچک که در انواع اپلیکیشن ها و وب سایت ها پُر استفاده هستند را با هم مرور خواهیم کرد. این کُد ها شامل کُدهای معمولی HTML5 و کُدهایی در سطح متوسط CSS3 هستند، که از آنها می توانید در اکثر پروژه هایتان استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که این مطلب نردبان را بوکمارک کنید یا این کُدها را در یک فایل متنی و در نرم افزارهایی که برای توسعه از آنها استفاده می کنید، ذخیره کنید تا در هر زمان که نیاز داشتید از آنها استفاده کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 



ادامه مطلب ...


 

اولین قدم شما برای انجام توافقات اولیه با مشتری ای که برای تولید یک نرم افزار به شما مراجعه می کند چیست؟ 
اگر تا به حال پیشنهاد اجرای پروژه ها را در قالب یک طرح مکتوب یا اصطلاحا پروپوزال به مشتری ارائه می کردید، حتما شما هم با من هم عقیده هستید که کاری است دشوار، که باید با وسواس ویژه ای انجام شود. اتفاقی که به شکل معمول می افتد، شما هستید که باید منتظر پاسخ مشتری باشید. بعد از چند هفته که خبری دریافت نکردید موضوع را پیگیری می کنید و متوجه می شود حتی یک نگاه اجمالی نیز به آن انداخته نشده است. دسته ای هم داکیومنت را ورق زده اند و بخش قیمت و زمانبندی را خوانده اند و بدون در نظر گرفتن جزئیات سعی می کنند چانه زنی کنند. 
در این مقاله تجربیات یک شرکت توسعه دهنده نرم افزار های تحت وب را با شما در میان می گذاریم و در مورد خوب و بد این کار حرف می زنیم و راه های عملکرد بهتر در این زمینه را با شما در میان می گذاریم.



ادامه مطلب ...


 

این روزها همه از HTML5 صحبت می کنند. اما زمانی که اولین نسخه HTML5 در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، سوالات بی جواب فراوانی مطرح بود. آیا این یک چارچوب واحد برای همه چیز است؟ آیا تولید کنندگان محتوا، برنامه نویسان مرورگرها و تولید کنندگان گجت ها، استانداردهای جدید را قبول می کنند؟ و آیا نهایتا مشکلات مربوط به توسعه نرم افزار برای سیستم عامل های متفاوت حل می شود؟


سرنوشت او (HTML5) برای مدتی نامشخص بود، خصوصا اینکه در ابتدا شرکت های مطرحی چون اپل و ادوبی توجهی به آن نکردند. فلش در آن زمان حاکم بلامنازع نمایش ویدیو در وب بود و آینده ای کاملا روشن داشت.


اما از طرف دیگر HTML5 آرام آرام در حال خزیدن زیر پوست وب بود و بالاخره در نوامبر ۲۰۱۱، آدوبی اعلام کرد که توسعه فلش برای مرورگرهای موبایل را متوقف خواهد کرد. اینجا نقطه عطفی برای تغییر استانداردهای وب بود و از اینجا بود که همه چیز به نفع HTML5 شتاب گرفت.


در ادامه می توانید اینفوگرافیک تاریخچه HTML5 را از ابتدا تاکنون مشاهده کنید.



ادامه مطلب ...


 

برای استفاده از اپلیکیشن های تحت وب لازم است که حتما به اینترنت دسترسی داشته باشید. اما چند سالی است که شاهد تلاش های زیادی هستیم که اپلیکیشن های تحت وب به صورت افلاین هم قابل استفاده باشند. اما گوگل بیشتر از بقیه شرکت های سازنده مرورگر به دنبال راه اندازی اپلیکیشن های تحت وب افلاین است. 

اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید احتمالا App های کروم را دیده اید. اینها اپلیکیشن هایی تحت وب هستند که قسمت کوچکی از آنها روی کروم نصب می شود تا دسترسی راحت و سریع تری به آنها داشته باشید. اما در واقع امکان اجرای اغلب آنها به صورت آفلاین وجود ندارد و باید حتما به اینترنت متصل باشید. گوگل آنها را hosted app می نامد. 



ادامه مطلب ...


 

عبارت ریسپانس تایم (Response time) در حوزه های مختلفی استفاده می شود. مثلا در نمایشگرها یکی از فاکتورهای عملکردی به حساب می آید. اما این کلمه در دنیای سرورها و وب سایت ها نیز وجود دارد و اینجا معنی ویژه خودش را دارد.



ادامه مطلب ...


 

شعار توسعه نرم افزار در دنیای امروز: سریعتر = بهتر. در دنیای امروز شنیدن زمزمه هایی مانند توسعه سریع اپلیکشن، چابک و... این موضوع را به شما یادآور می شود که در چه دنیای سریعی زندگی می کنیم.


اما انجام سریع تر کارها لزوما به معنی بیشتر کار کردن نیست، نتها کافیست کمی باهوش تر عمل کنید. در این مقاله ۱۰ روش برای کاهش زمان توسعه نرم افزار های تحت وب در اختیار شما قرار خواهیم داد. امروز با ۵ مورد اول آن با شما خواهیم بود. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

اگر مشغول کار در دنیای توسعه نرم افزار باشید، حتما با تفاوت های انواع مختلف زبان های کامپیوتری آشنا هستید. اما جالب است که حتی برخی از توسعه دهندگان هم پیدا می شوند که با تعاریف و دسته بندی های کلی این زبان های کامپیوتری آشنا نیستند. 

در کنار آن کسانی که به دنبال آموختن زبان های کامپیوتری هستند هم آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند و از اسامی آنها به جای یکدیگر استفاده می کنند. 

ایرانی هایی که در کشورهای اروپایی یا آمریکا زندگی می کنند، یک اشتباه خارجی ها را ناراحت کننده می دانند. اینکه بعضی اوقات خارجی ها فکر می کنند، ایرانی ها به زبان عربی صحبت می کنند. می بینید که وقتی کسی زبان شما را به اشتباه نام می برد، ناراحت می شویم. 

پس بیایید در ادامه مطلب، زبان های مشهور کامپیوترها را با هم مرور کنیم، تا با یکدیگر اشتباه نشود و کاری کنیم تا کامپیوترها از دست ما عصبانی نباشند.



ادامه مطلب ...


 

می خواهیم در مورد یک تست بازاریابی و روشی برای طراحی وب صحبت کنیم. چیزی که «تست A/B» نام دارد و نامش این روزها زیاد شنیده می شود. افرادی زیادی معتقد اند که نتایج تست A/B کمک زیادی به افزایش فروش شما خواهد کرد. 

در این روش شما دو نسخه متفاوت از طراحی وب سایت یا اپلیکیشن تان را در اختیار گروه تست قرار میدهد و هدفتان را هم مشخص می کنید. یک گروه با نسخه A کار می کنند و گروه دیگر با نسخه B مشغول می شود. بررسی نتایج و مقایسه آنها به شما نشان می دهد که کدام طراحی مناسب تر و بهینه تر است.


زمانی که شما صاحب یک کسب و کار هستید، همیشه دغدغه دارید که آیا تلاش های بازاریابی شما، بهترین بازدهی را دارد یا خیر، به زبان ساده تر آیا شما از تمام پتانسیل خود برای بازاریابی استفاده کرده اید یا خیر. درست است که یک طرح عالی قطعا به فروش شما کمک خواهد کرد و باعث جذب مشتری خواهد شد اما، داشتن استراتژی و استفاده به جا از فرمول های اثبات شده، باعث می شود که شما علاوه بر اینکه از فروش خود اطمینان حاصل می کنید در زمان هم صرفه جویی کنید. یکی از این فرمول ها تست A/B است.تست A/‌B یا تست قطعه ای (split testing) در سال های اخیر توسط توسط شرکت هایی که می خواستند طرح هایشان را با رویکرد بازاریابی ارائه کنند رواج یافت. این یک بهینه سازی ساده است که شرکت ها می توانند به بالاترین سود خود برسند.


در این مطلب ما به فلسه پشت پرده این آزمایش خواهیم پرداخت و درآخر این شما هستید که تصمیم می گیرید که از این تست در روند طراحی خود استفاده کنید یا نه. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

همانطور که می دانید، بحث داشتن یک وب سایت خوب تنها محدود به مسائل فنی و کاربردی آن نمی باشد. اگر چه رعایت استانداردهای طراحی و کدنویسی و نیز محتوای سایت شرط لازم برای داشتن یک وب سایت ایده آل است، اما موارد دیگری هم وجود دارند که در صورت رعایت نکردن آن ها، بازدید کننده علاقه ای به بازگشت دوباره به وب سایتتان نشان نخواهد داد. از نظر روانشناسی، رنگ بندی سایت یکی از مهم ترین فاکتورها برای جلب نظر بازدید کننده محسوب می شود. 

شاید شما بهترین و جدیدترین محتوا را در سایت خود داشته باشید، یا از نظر فنی امکانات فوق العاده ای را طراحی کرده باشید، اما استفاده از ترکیب رنگ نامناسب ممکن است به عدم موفقیت وب سایت شما منتهی شود. تصور کنید رنگ زمینه صفحه سایت شما فیروزه ای باشد و نوشته های روی آن با رنگ سفید نمایش داده می شوند؛ مطمئن باشید اکثر افرادی که به این صفحه مراجعه می کنند قید خواندن مطالب را می زنند و شاید سایت شما سمبل یک وب سایت زشت در انجمن ها و گروه های اینترنتی والبته نردبان شود. از این گذشته اگر از رنگ های تکراری و ساده استفاده کرده باشید، بازدیدکننده ها سایت شما را با بسیاری از سایت های مشابه مقایسه می کنند و رده سایت شما در کنار صدها سایت دیگر قرار خواهد گرفت. 

در ادامه مطلب برخی نکات کلیدی مربوط به انتخاب بهترین ترکیب رنگ در طراحی وب سایت را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید



ادامه مطلب ...


 

زبان PHP در سال 1995 و برای اولین بار توسط برنامه نویس دانمارکی، رایموس لردورفین ساخته شد و در سال 1997، توسط دو برنامه نویس دیگر، زیو سوارزکی و اندی گاتمنز و به منظور ایجاد پایه های PHP3 بازنویسی شد. 

آنها موفق به ساخت "موتور زند" شدند که هم اکنون مفسر اصلی زبان PHP به شمار می‏رود. گاتمنز و سورازکی همکاری خود را با شرکت "زند تکنولوژی" که یک شرکت تجاری با محوریت تولید محصولات add-on و سرویس هایی برای توسعه دهندگان PHP است ادامه دادند. 

امروزه بیش از 35 درصد از ترافیک وب توسط PHP به کار گرفته شده است. فیسبوک، یاهو و ویکی‌پدیا نمونه‏ای از این وب سایت ها هستند. وردپرس، محبوب ترین پلت فرم وبلاگ نویسی در جهان نیز بر روی PHP بارگذاری شده و احتمالاً نیمی از آن 35 درصد را تشکیل میدهد. علاوه بر این محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال هم با پی اچ پی کار می کنند. 

با این حال این زبان در بعضی موارد نتوانسته است نظر برنامه نویسان C، Java، .NET، Python، یا Ruby جلب کند و حتی تا حدودی مورد تمسخر این دسته برنامه نویسان قرار گرفته است. 



ادامه مطلب ...


 

اگر به برنامه نویسی علاقمند باشید، احتمالا از شرکت در مسابقات برنامه نویسی هم لذت می برید تا بتوانید توانایی های خودتان را در رقابت با دیگران محک بزنید. «بیان» نام یک مسابقه برنامه نویسی است که امسال به صورت بین المللی برگزار شد و دور اول آن به پایان رسیده است. 

برگزار کننده های این مسابقه می گویند حدود 1700 شرکت کننده ایرانی و بیش از 3000 برنامه نویس خارجی از 54 کشور جهان در این مسابقه شرکت داشتند که از این تعداد 10 برنامه نویس برتر در نیمه دوم بهمن ماه به ایران خواهند آمد تا با برنامه نویسان برگزیده ایرانی به رقابت بپردازند. 

در میان برنامه نویسان خارجی بیشترین امتیاز در مرحله آنلاین به ماکاتو سوجیما (Makoto Soejima) از ژاپن و انادی کورتکویچ (Gennady Korotkevich) از بلاروس تعلق گرفته، ماکاتو یکی از برنامه نویسان پرافتخار ژاپنی و انادی دارنده 6 مدال طلای المپیاد جهانی کامپیوتر و نفر اول رنکینگ جهانی " تاپ کدر " و " کدفرسز " است. 

اینکه برنامه نویسیان ایرانی و خارجی در کنار هم به رقابت پایاپای می پردازند نکته مفیدی است که می تواند به پیشرفت برنامه نویس های داخل ایران کمک کند. 

اما دیروز در وبلاگ رسمی شرکت بیان اطلاعات آماری جالبی درباره زبانهای برنامه نویسی استفاده شده، رشته های دانشگاهی و سن و سطح تحصیلات شرکت کنندگان منتشر شده است که آنها را در ادامه مطلب با هم مرور می کنیم.



ادامه مطلب ...


تلفن های هوشمند و تبلت ها افق جدیدی را در فناوری به وجود آورده اند. با ورود هر فناوری جدید به زندگی ما، مجموعه تازه ای از کلمات و اصطلاحات هم وارد دایره لغات‌مان می شود. 

در گجت های جدید از نمایشگرهای لمسی استفاده می کنیم و انگشتان ما رابط مستقیم با اپلیکشن ها به شمار می آیند. اما اگر دقت کنید، اکثر کاربران از کلمات و عبارت های مناسب هنگام کار با نمایشگرهای لمسی استفاده نمی کنند. 

بیایید اول به کامپیوترها و گذشته نگاه کنیم. موس اختراعی بود که تحولی بزرگ به وجود آورد و کار با کامپیوترهای شخصی را آسان کرد. همراه با ورود موس، کلمه های جدیدی هم وارد زندگی ما شد. با موس «کلیک» می کنیم، «دوبل کلیک» می کنیم و گاهی اوقات هم Drag and Drop انجام می دهیم. 

اما این روزها زیاد می شنویم که از این کلمات برای توصیف حرکات انجام شده با «انگشت» روی نمایشگرهای لمسی هم استفاده می شود. حتی گاهی خود برنامه نویس ها و نویسنده های مقالات فناوری هم مرتکب این اشتباه می شوند و برای مثال روی اپلیکشن تلفن تان می بینید که نوشته: روی دکمه شروع «کلیک» کنید.


وقتی من این جمله را می شنوم احساس می کنم نویسنده اش یک موس به موبایل متصل کرده و مشغول کار با تلفن است. دنیای نمایشگرهای لمسی نامگذاری خودش را دارد که اتفاقا بسیار متنوع تر از چند اسم محدود مربوط به موس ها است. 

برای مثال روی نمایشگر لمسی به جای «کلیک» از کلمه «تَپ» استفاده می شود. چون اینجا از انگشت استفاده می کنیم. بنابراین باید بگوییم: روی دکمه شروع «تپ» کنید. 

بیایید نگاهی بیاندازیم به مجموعه حرکاتی که می توان روی نمایشگرهای لمسی انجام داد و با نامگذاری آنها آشنا شویم. توجه کنید که در این مطلب از کلمات اصلی انگلیسی استفاده می کنیم. چرا که برای بسیاری از آنها در حال حاضر معادل فارسی مناسبی وجود ندارد. اما اگر شما معادل خوبی سراغ داشتید در بخش نظرات آنها را معرفی کنید.



ادامه مطلب ...


 

کارت ویزیت اگر معرف شخصیت کاری شما نباشد حتما اولین راه معرفی کار و تخصص شما به دیگران هست. تفاوتی نمی کند که به صورت مستقل کار می کنید و یا عضوی از یک تیم کاری هستید، زمانی دیگران از خدمات شما استفاده می کنند که در زمان نیاز، شما را به یاد بیاورند و بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند. نکات ریزی وجود دارد که اگر در زمان طراحی به آنها توجه کنید در دراز مدت اثرات آنها بریتان ملموس خواهند بود. در ادامه مطلب به مهمترین نکاتی که در طراحی یک کارت ویزیت باید به آنها توجه شود می پردازیم.



ادامه مطلب ...


اگر فروشگاه اینترنتی دارید، اکنون زمان آن فرا رسیدن تا تکانی به خودتان بدهید، در اینجا توصیه هایی برای شما داریم. آن هم در مورد ارتباطات تلفنی بین شما و مشتری تان.

 

James Oldroyd دارای PhD از دانشگاه ایالت اوهایو و David Elkington مدیرinsidesales.com در طی سه سال تحقیقی روی شرکت های اینترنتی انجام داده اند. آنها زمان را عنصری کلیدی یافتند. برای مثال، اینکه در چه روزی از هفته با مشتری تماس گرفته شود، در چه زمانی از روز و اینکه مکالمه چقدر طول بکشد، در میزان فروش تاثیر فراوانی دارد. می توانید نتیجه این یافته ها را به صورت یک اینفوگرافی در ادامه مطلب ببینید. 



ادامه مطلب ...


 

قصد دارید یک سایت جدید راه اندازی کنید یا اینکه وبلاگ جدیدتان آماده آپلود شده است. حالا نوبت انتخاب یک شرکت میزبان وب یا به اصطلاح هاستینگ است. (البته تلفظ درست آن هوستینگ است اما در ایران کلمه هاستیگ جا افتاده.) تا فایل هایتان را آنجا قرار بدهید. شما در ایران زندگی می کنید و اینجا دارای شرایط ویژه خودش است. 

هنگام انتخاب یک سرویس میزبانی وب، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ آیا انتخاب شرکت میزبانی وب در ایران شرایط متفاوتی دارد؟ به ادامه مطلب بروید تا با ۹ نکته مهم آشنا شوید که در انتخاب سرویس هاستینگ مهم هستند.



ادامه مطلب ...


 

این روزها همه در مورد اپلیکیشن های موبایل صحبت می کنند. شما هم به این موضوع علاقمند می شوید و سراغ ساخت اپلیکیشن موبایل تان می روید. مقدار زیادی وقت و هزینه صرف آن می کنید اما در نهایت اپلیکیشن شما چیزی نمی شود که از ابتدا تصورش را داشتید. هر چند از عهده کارهای مورد نظرتان برمی آید، اما می بینید که کسی از آن استفاده نمی کند. در واقع این به این معنی است که اپلیکیشن شما در عمل کار نمی کند. اما چه مشکلی وجود دارد که نتیجه کار با موفقیت مواجه نمی شود؟ 

دانستن قوانین موفقیت یک اپلیکشن، آینده کاری شما را مشخص می کند. مهم نیست که قرار است اپلیکیشن شما چه کند. مهم این است که ساخت اپلیکیشن موبایل سفری است که نیاز به تجربه و تلاش زیاد دارد. 

در اینجا سراغ بررسی تجربیات Xtreme Labs می رویم. شرکتی که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و به شرکت های مختلفی در سراسر جهان کمک می کند تا چطور در دنیای محصولات موبایل به موفقیت برسند.


وقتی در مورد موفقیت یک اپلیکیشن موبایل صحبت می کنیم باید به ۳ مرحله مختلف توجه کنیم: اکتشاف، محصول و کارایی. در زیر این سه مرحله، ۸ قانون برای ساخت و توسعه اپلیکیشن موبایل وجود دارد که امروز به آنها می پردازیم.



ادامه مطلب ...


 

وقتی به فکر راه اندازی سایت یا وبلاگ جدیدی هستید، چیدمان صفحه را بر چه اساسی مشخص می کنید؟‌ شاید هم به عنوان یک طراح و برنامه نویس وب با یک مشتری مواجه اید که از شما خواسته سایتی برایش راه اندازی کنید یا سایت قبلی اش را باز طراحی کنید. 

در راه اندازی یک وب سایت جدید یا بهبود نسخه قبلی باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد که به تدریج و به طور مفصل در نردبان به آنها می پردازیم. اما امروز نوبت این است که سراغ «HeatMap» برویم. بخش مهمی که اغلب فراموش می شود و شاید هم بسیاری از وجود آن اطلاع نداشته باشند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

شغل آینده تان را انتخاب کرده اید؟ اطلاع در مورد اینکه چه کارهایی پرطرفدار تر هستند و بازار به دنبال چه شغل هایی است، کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. 

تا چند روز دیگر وارد سال ۲۰۱۳ می شویم. این بهانه خوبی است تا نگاهی بیاندازیم به نتایج یک بررسی جدید که بهترین شغل های سال ۲۰۱۳ را معرفی کرده است. 



ادامه مطلب ...


 

اگر در کار تجارت الکترونیک باشید، احتمالا وب سایتی دارید که در آن کار خرید و فروش اینترنتی را انجام می دهید. در این صورت یکی از مهمترین اجزای تجارت شما درگاه پرداخت اینترنتی است. بانک های مختلفی در ایران درگاه های پرداخت آنلاین را ارایه می دهند و می توانید سراغ یکی از آنها رفته و پس از طی مراحل اداری و قانونی از آنها استفاده کنید. 

اما فکر می کنید خدمات همه این درگاه ها مانند هم است؟ می توان هر کدام از آنها را از زوایه های مختلفی مورد بررسی قرار داد. از طراحی رابط کاربر گرفته تا امنیت و پشتیبانی. اما پرداختن به همه این موارد زمان بر و طولانی است. پس بیایید با یک مثال، مقایسه ای کوتاه از زاویه فنی بین دو درگاه پرداخت اینترنتی بانک سامان و ملت داشته باشیم.



ادامه مطلب ...


 

تا امروز در موقعیتی قرار داشته اید که بخواهید خوانندگان مطلب شما، بر روی یک لینک کلیک کنند و اما ندانید چگونه آنها را به این کار ترغیب کنید؟ عده ای وقتی در این موقعیت قرار می گیرند وسوسه می شوند تا از عبارت ''‍‍‍کلیک کنید'' یا ''اینجا را کلیک کنید'' استفاده کنند. در این مطلب به موارد تاثیر این عبارات بر مخاطب و راه های بهتر برای هدایت خواننده به سمت لینک ها می پردازیم.



ادامه مطلب ...


 

هر استارت آپ اینترنتی در مراحل آغازین توسعه، نیاز به توجه ویژه ای دارد. برای رسیدن به یک محصول موفق، شما علاوه بر بازار هدف به یک ایده اولیه قدرتمند در مورد آنچه که به دنبال انجامش هستید نیاز دارید. اغلب پروژه هایی منجر به کسب درآمد می شوند که یا جوامعی را به وجود می آورند و یا خدمتی متفاوت را به عموم مردم ارائه می دهند. 

در این مطلب ما به دنبال ارایه ایده هایی، برای مدیریت مراحل راه اندازی یک استارت آپ جدید هستیم. مهم نیست که به صورت انفرادی امور و کارها را انجام می دهید و یا به صورت تیمی، مهم این است که اگر بتوانیم انجام امور را در یک طرز تفکر درست قرار دهیم، متوجه می شویم که فرآیند انجام کارها بسیار سریع تر طی خواهد شد و در طول رشد پروژه شما خودتان را بیشتر از هر زمانی خلاق و وقف پروژه تان خواهید یافت. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


چه ارتباطی میان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و خواجه حافظ شیرازی می بینید؟ این ایده ای خلاقانه است که توسط نویسنده کتاب «دیوان سئو» برای آموزش بهتر به کار گرفته شده و اگر کتاب را بخوانید، متوجه می شوید که خواجه حافظ شیرازی صدها سال پیش اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو را به خوبی بلد بوده است. 



ادامه مطلب ...


 

مدتی است که جنگی طولانی در وب موبایل به راه افتاده است و می توان آن را با این پرسش خلاصه کرد: آیا یک وب موبایل وجود دارد؟ موضوع بر سر وجود یک وب جدید است که به آن وب موبایل می گویند. اما آیا عملکرد تلفن های هوشمند آنقدر متفاوت است که باید سایت های مخصوصی برای آنها طراحی شود؟ یا اینکه فقط یک وب وجود دارد و روش های رسیدن ما به آن متفاوت است؟ برخی معتقد اند که باید برای بازدیدکنندگان موبایل یک نسخه متفاوت از وب سایت طراحی کرد. اما این مقاله قرار است در مخالفت با این ایده باشد. 



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پله پله با فناوری های اینترنت و آدرس nardebaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 51092
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1