پله پله با فناوری های اینترنت
 
 

 

عبارت ریسپانس تایم (Response time) در حوزه های مختلفی استفاده می شود. مثلا در نمایشگرها یکی از فاکتورهای عملکردی به حساب می آید. اما این کلمه در دنیای سرورها و وب سایت ها نیز وجود دارد و اینجا معنی ویژه خودش را دارد.



ادامه مطلب ...


 

شعار توسعه نرم افزار در دنیای امروز: سریعتر = بهتر. در دنیای امروز شنیدن زمزمه هایی مانند توسعه سریع اپلیکشن، چابک و... این موضوع را به شما یادآور می شود که در چه دنیای سریعی زندگی می کنیم.


اما انجام سریع تر کارها لزوما به معنی بیشتر کار کردن نیست، نتها کافیست کمی باهوش تر عمل کنید. در این مقاله ۱۰ روش برای کاهش زمان توسعه نرم افزار های تحت وب در اختیار شما قرار خواهیم داد. امروز با ۵ مورد اول آن با شما خواهیم بود. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

اگر مشغول کار در دنیای توسعه نرم افزار باشید، حتما با تفاوت های انواع مختلف زبان های کامپیوتری آشنا هستید. اما جالب است که حتی برخی از توسعه دهندگان هم پیدا می شوند که با تعاریف و دسته بندی های کلی این زبان های کامپیوتری آشنا نیستند. 

در کنار آن کسانی که به دنبال آموختن زبان های کامپیوتری هستند هم آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند و از اسامی آنها به جای یکدیگر استفاده می کنند. 

ایرانی هایی که در کشورهای اروپایی یا آمریکا زندگی می کنند، یک اشتباه خارجی ها را ناراحت کننده می دانند. اینکه بعضی اوقات خارجی ها فکر می کنند، ایرانی ها به زبان عربی صحبت می کنند. می بینید که وقتی کسی زبان شما را به اشتباه نام می برد، ناراحت می شویم. 

پس بیایید در ادامه مطلب، زبان های مشهور کامپیوترها را با هم مرور کنیم، تا با یکدیگر اشتباه نشود و کاری کنیم تا کامپیوترها از دست ما عصبانی نباشند.



ادامه مطلب ...


 

می خواهیم در مورد یک تست بازاریابی و روشی برای طراحی وب صحبت کنیم. چیزی که «تست A/B» نام دارد و نامش این روزها زیاد شنیده می شود. افرادی زیادی معتقد اند که نتایج تست A/B کمک زیادی به افزایش فروش شما خواهد کرد. 

در این روش شما دو نسخه متفاوت از طراحی وب سایت یا اپلیکیشن تان را در اختیار گروه تست قرار میدهد و هدفتان را هم مشخص می کنید. یک گروه با نسخه A کار می کنند و گروه دیگر با نسخه B مشغول می شود. بررسی نتایج و مقایسه آنها به شما نشان می دهد که کدام طراحی مناسب تر و بهینه تر است.


زمانی که شما صاحب یک کسب و کار هستید، همیشه دغدغه دارید که آیا تلاش های بازاریابی شما، بهترین بازدهی را دارد یا خیر، به زبان ساده تر آیا شما از تمام پتانسیل خود برای بازاریابی استفاده کرده اید یا خیر. درست است که یک طرح عالی قطعا به فروش شما کمک خواهد کرد و باعث جذب مشتری خواهد شد اما، داشتن استراتژی و استفاده به جا از فرمول های اثبات شده، باعث می شود که شما علاوه بر اینکه از فروش خود اطمینان حاصل می کنید در زمان هم صرفه جویی کنید. یکی از این فرمول ها تست A/B است.تست A/‌B یا تست قطعه ای (split testing) در سال های اخیر توسط توسط شرکت هایی که می خواستند طرح هایشان را با رویکرد بازاریابی ارائه کنند رواج یافت. این یک بهینه سازی ساده است که شرکت ها می توانند به بالاترین سود خود برسند.


در این مطلب ما به فلسه پشت پرده این آزمایش خواهیم پرداخت و درآخر این شما هستید که تصمیم می گیرید که از این تست در روند طراحی خود استفاده کنید یا نه. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

همانطور که می دانید، بحث داشتن یک وب سایت خوب تنها محدود به مسائل فنی و کاربردی آن نمی باشد. اگر چه رعایت استانداردهای طراحی و کدنویسی و نیز محتوای سایت شرط لازم برای داشتن یک وب سایت ایده آل است، اما موارد دیگری هم وجود دارند که در صورت رعایت نکردن آن ها، بازدید کننده علاقه ای به بازگشت دوباره به وب سایتتان نشان نخواهد داد. از نظر روانشناسی، رنگ بندی سایت یکی از مهم ترین فاکتورها برای جلب نظر بازدید کننده محسوب می شود. 

شاید شما بهترین و جدیدترین محتوا را در سایت خود داشته باشید، یا از نظر فنی امکانات فوق العاده ای را طراحی کرده باشید، اما استفاده از ترکیب رنگ نامناسب ممکن است به عدم موفقیت وب سایت شما منتهی شود. تصور کنید رنگ زمینه صفحه سایت شما فیروزه ای باشد و نوشته های روی آن با رنگ سفید نمایش داده می شوند؛ مطمئن باشید اکثر افرادی که به این صفحه مراجعه می کنند قید خواندن مطالب را می زنند و شاید سایت شما سمبل یک وب سایت زشت در انجمن ها و گروه های اینترنتی والبته نردبان شود. از این گذشته اگر از رنگ های تکراری و ساده استفاده کرده باشید، بازدیدکننده ها سایت شما را با بسیاری از سایت های مشابه مقایسه می کنند و رده سایت شما در کنار صدها سایت دیگر قرار خواهد گرفت. 

در ادامه مطلب برخی نکات کلیدی مربوط به انتخاب بهترین ترکیب رنگ در طراحی وب سایت را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید



ادامه مطلب ...


 

زبان PHP در سال 1995 و برای اولین بار توسط برنامه نویس دانمارکی، رایموس لردورفین ساخته شد و در سال 1997، توسط دو برنامه نویس دیگر، زیو سوارزکی و اندی گاتمنز و به منظور ایجاد پایه های PHP3 بازنویسی شد. 

آنها موفق به ساخت "موتور زند" شدند که هم اکنون مفسر اصلی زبان PHP به شمار می‏رود. گاتمنز و سورازکی همکاری خود را با شرکت "زند تکنولوژی" که یک شرکت تجاری با محوریت تولید محصولات add-on و سرویس هایی برای توسعه دهندگان PHP است ادامه دادند. 

امروزه بیش از 35 درصد از ترافیک وب توسط PHP به کار گرفته شده است. فیسبوک، یاهو و ویکی‌پدیا نمونه‏ای از این وب سایت ها هستند. وردپرس، محبوب ترین پلت فرم وبلاگ نویسی در جهان نیز بر روی PHP بارگذاری شده و احتمالاً نیمی از آن 35 درصد را تشکیل میدهد. علاوه بر این محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال هم با پی اچ پی کار می کنند. 

با این حال این زبان در بعضی موارد نتوانسته است نظر برنامه نویسان C، Java، .NET، Python، یا Ruby جلب کند و حتی تا حدودی مورد تمسخر این دسته برنامه نویسان قرار گرفته است. 



ادامه مطلب ...


 

اگر به برنامه نویسی علاقمند باشید، احتمالا از شرکت در مسابقات برنامه نویسی هم لذت می برید تا بتوانید توانایی های خودتان را در رقابت با دیگران محک بزنید. «بیان» نام یک مسابقه برنامه نویسی است که امسال به صورت بین المللی برگزار شد و دور اول آن به پایان رسیده است. 

برگزار کننده های این مسابقه می گویند حدود 1700 شرکت کننده ایرانی و بیش از 3000 برنامه نویس خارجی از 54 کشور جهان در این مسابقه شرکت داشتند که از این تعداد 10 برنامه نویس برتر در نیمه دوم بهمن ماه به ایران خواهند آمد تا با برنامه نویسان برگزیده ایرانی به رقابت بپردازند. 

در میان برنامه نویسان خارجی بیشترین امتیاز در مرحله آنلاین به ماکاتو سوجیما (Makoto Soejima) از ژاپن و انادی کورتکویچ (Gennady Korotkevich) از بلاروس تعلق گرفته، ماکاتو یکی از برنامه نویسان پرافتخار ژاپنی و انادی دارنده 6 مدال طلای المپیاد جهانی کامپیوتر و نفر اول رنکینگ جهانی " تاپ کدر " و " کدفرسز " است. 

اینکه برنامه نویسیان ایرانی و خارجی در کنار هم به رقابت پایاپای می پردازند نکته مفیدی است که می تواند به پیشرفت برنامه نویس های داخل ایران کمک کند. 

اما دیروز در وبلاگ رسمی شرکت بیان اطلاعات آماری جالبی درباره زبانهای برنامه نویسی استفاده شده، رشته های دانشگاهی و سن و سطح تحصیلات شرکت کنندگان منتشر شده است که آنها را در ادامه مطلب با هم مرور می کنیم.



ادامه مطلب ...


تلفن های هوشمند و تبلت ها افق جدیدی را در فناوری به وجود آورده اند. با ورود هر فناوری جدید به زندگی ما، مجموعه تازه ای از کلمات و اصطلاحات هم وارد دایره لغات‌مان می شود. 

در گجت های جدید از نمایشگرهای لمسی استفاده می کنیم و انگشتان ما رابط مستقیم با اپلیکشن ها به شمار می آیند. اما اگر دقت کنید، اکثر کاربران از کلمات و عبارت های مناسب هنگام کار با نمایشگرهای لمسی استفاده نمی کنند. 

بیایید اول به کامپیوترها و گذشته نگاه کنیم. موس اختراعی بود که تحولی بزرگ به وجود آورد و کار با کامپیوترهای شخصی را آسان کرد. همراه با ورود موس، کلمه های جدیدی هم وارد زندگی ما شد. با موس «کلیک» می کنیم، «دوبل کلیک» می کنیم و گاهی اوقات هم Drag and Drop انجام می دهیم. 

اما این روزها زیاد می شنویم که از این کلمات برای توصیف حرکات انجام شده با «انگشت» روی نمایشگرهای لمسی هم استفاده می شود. حتی گاهی خود برنامه نویس ها و نویسنده های مقالات فناوری هم مرتکب این اشتباه می شوند و برای مثال روی اپلیکشن تلفن تان می بینید که نوشته: روی دکمه شروع «کلیک» کنید.


وقتی من این جمله را می شنوم احساس می کنم نویسنده اش یک موس به موبایل متصل کرده و مشغول کار با تلفن است. دنیای نمایشگرهای لمسی نامگذاری خودش را دارد که اتفاقا بسیار متنوع تر از چند اسم محدود مربوط به موس ها است. 

برای مثال روی نمایشگر لمسی به جای «کلیک» از کلمه «تَپ» استفاده می شود. چون اینجا از انگشت استفاده می کنیم. بنابراین باید بگوییم: روی دکمه شروع «تپ» کنید. 

بیایید نگاهی بیاندازیم به مجموعه حرکاتی که می توان روی نمایشگرهای لمسی انجام داد و با نامگذاری آنها آشنا شویم. توجه کنید که در این مطلب از کلمات اصلی انگلیسی استفاده می کنیم. چرا که برای بسیاری از آنها در حال حاضر معادل فارسی مناسبی وجود ندارد. اما اگر شما معادل خوبی سراغ داشتید در بخش نظرات آنها را معرفی کنید.



ادامه مطلب ...


 

کارت ویزیت اگر معرف شخصیت کاری شما نباشد حتما اولین راه معرفی کار و تخصص شما به دیگران هست. تفاوتی نمی کند که به صورت مستقل کار می کنید و یا عضوی از یک تیم کاری هستید، زمانی دیگران از خدمات شما استفاده می کنند که در زمان نیاز، شما را به یاد بیاورند و بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند. نکات ریزی وجود دارد که اگر در زمان طراحی به آنها توجه کنید در دراز مدت اثرات آنها بریتان ملموس خواهند بود. در ادامه مطلب به مهمترین نکاتی که در طراحی یک کارت ویزیت باید به آنها توجه شود می پردازیم.



ادامه مطلب ...


اگر فروشگاه اینترنتی دارید، اکنون زمان آن فرا رسیدن تا تکانی به خودتان بدهید، در اینجا توصیه هایی برای شما داریم. آن هم در مورد ارتباطات تلفنی بین شما و مشتری تان.

 

James Oldroyd دارای PhD از دانشگاه ایالت اوهایو و David Elkington مدیرinsidesales.com در طی سه سال تحقیقی روی شرکت های اینترنتی انجام داده اند. آنها زمان را عنصری کلیدی یافتند. برای مثال، اینکه در چه روزی از هفته با مشتری تماس گرفته شود، در چه زمانی از روز و اینکه مکالمه چقدر طول بکشد، در میزان فروش تاثیر فراوانی دارد. می توانید نتیجه این یافته ها را به صورت یک اینفوگرافی در ادامه مطلب ببینید. 



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پله پله با فناوری های اینترنت و آدرس nardebaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 51040
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1