پله پله با فناوری های اینترنت
 
 
چهار شنبه 25 / 10 / 1391برچسب:نقد , برند , جی ال ایکس, :: 15:30 ::  نويسنده : ah.es

 

جی ال ایکس یکی از نخستین تولید کننده تلفن همراه در ایران است که موفقیت‌هایی خوبی در زمینه تولید و فروش گوشی به دست آورده، اما در کنار آن می توان گفت که در زمینه برند اشتباهاتی را تجربه نموده است، در مطلب پیش رو «جی ال ایکس» از نگاه برندسازی و مدیریت برند مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت و در انتها پیشنهاداتی هم مطرح خواهد شد. اگر تلاش می کنید برند خودتان را قدرتمند کنید، این مطلب مفیدی برای کسب و کار شما خواهد بود. 

ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 / 10 / 1391برچسب:دوران , جدید , گوگل, :: 15:28 ::  نويسنده : ah.es

تغییراتی در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل در حال رخ دادن است و این همان چیزی است که کمیسیون تجارت فدرال امریکا اخیراً پرونده ای را درباره اش مختومه اعلام کرد. این تغییرات مربوط به عمل کردن به وعده ای است که لری پیج و سرگی برین از اولین روز تأسیس گوگل، قولش را داده بودند. یعنی اینکه گوگل سازمان دهنده اطلاعات مربوط به دنیای ما باشد و آنها را به صورت جهانی در دسترس قرار دهد. کلید واژه های این بحث عبارت هستند از "سازمان دهی کردن" و "در دسترس قرار دادن" اطلاعات. اطلاعاتی که هرگز متعلق به گوگل نبوده اند. 

تا چندی پیش جدال بر سر این بود که شما را زودتر از گوگل بیرون کنند. مریسا میر (مدیر عامل کنونی یاهو و مدیر اسبق در گوگل) در سال 2007 گفت: «هدف گوگل این است که مردم بتوانند به سرعت چیزی را که می خواهند بیابند و از صفحه جستجو راهی آن شوند.» ولی این تغییر کرده. می خواهید اسمش را بگذارید سازماندهی بهتر، دسترسی سریع تر یا قابل اتکا بودن، به هر حال لایه میانی نتایج جستجو مدام به شما نزدیک تر و نزدیک شده اند. چیزی که پیش تر هرگز برای جستجوی اینترنتی اتفاق نیفتاده بود. 



ادامه مطلب ...


 

تمامی توسعه دهندگان و برنامه نویس هایی که روی پروژه های بزرگ کار کرده اند، از اهمیت کامنت (توضیح = comment) گذاری هنگام کدنویسی واقف هستند. زمانی که روی یک اپلیکشن کار می کنید، به مرور با افزایش امکانات، پیچیدگی آن نیز افزایش می یابد. ممکن است در کد بارها و بارها به فانکشن ها یا متغیرهای خاصی ارجاع داده شود و از آنها اطلاعات یا مقادیر خاصی گرفته شود. آیا می دانید، اگر پس از مدتی به کد مراجعه کنید، چیز زیادی از چگونگی کارکرد آن به خاطر نخواهید داشت؟ آیا می دانید که مجبورید ساعت ها صرف کنید تا به یاد بیاورید هر کدام از قسمت های کد چه کار می کند؟ شاید تعجب کنید اما این یک واقعیت است.


علاوه بر مورد بالا، کامنت گذاری هنگام کار گروهی اهمیتی به مراتب بالاتر دارد و از واجبات است. اما بسیاری توسعه دهندگان از چگونگی این کار اطلاع کافی ندارند. 
روش های استاندارد و الگوهای کامنت گذاری بین دولوپرهای مختلف متفاوت است، اما به عنوان یک اصل کلی باید آنها تمیز و خوانا باشند تا به خوبی قسمت های گیج کننده کد را توضیح دهند.


در اینجا قصد داریم راجع به بعضی اصول کامنت گذاری صحبت کنیم که با خواندن آنها قطعا ایده های بهتری برای توضیح جزییات کد در پروژه ها، به ذهن تان می رسد. علاوه بر این تعدادی مثال نیز در لابه لای مطلب آورده شده تا درک بهتری از بحث داشته باشید. امید است از این مطلب عنوان یک سکوی پرتاب برای ورود به دنیای کامنت گذاران خوب، استفاده کنید.



ادامه مطلب ...


 

چند روز قبل در نردبان به روش هایی برای کاهش زمان توسعه یک نرم افزار تحت وب پرداختیم. در مطلب هفته گذشته سراغ ۵ مورد اول رفتیم و این هفته مطلب را با ۵ مورد بعدی تکمیل می کنیم. 

پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

روز گذشته در نردبان از « سوالاتی گفتیم که نباید از یک طراح وب پرسید » در آن مطلب روی صحبت بیشتر با کسانی بود که می خواهند یک سایت یا پروژه آنلاین جدید راه اندازی کنند. امروز سراغ طراحان وب می رویم و قصد داریم در مورد نکاتی صحبت کنیم که به طراحان کمک می کند تا همیشه به روز بمانند و روندی رو به رشد داشته باشند. 

اگر به عنوان طراح یا توسعه دهنده کار می کنید، حتما این تجربه را داشته اید که گاهی اوقات حس می کنید مشغول انجام یک کار تکراری هستید. در حالی که ذات این کار بر پایه یادگیری و تغییر مداوم است. پس این نکات را فراموش نکنید.



ادامه مطلب ...


 

اگر قصد دارید که یک وب سایت داشته باشید اولین قدم شما پیدا کردن یک تیم طراحی وب است. گروهی که بتوانند ایده های ذهنی شما را به واقعیت تبدیل کنند. امروزه طراحی وب به عنوان یک رشته تخصصی در دانشگاه های معتبر دنیا تدرس می شود و افراد تخصص های مختلفی را در این رشته کسب می کنند. 
اگر برای طراحی وب سایت خود به یک تیم تخصصی مراجعه کنید فردی مسئول راه اندازی بخش ملموس و قابل رویت کار و پیاده سازی ایده های بصری شماست این بخش از کار را Front-End می نامند و در کنار این فرد تیم دیگری وجود دارد که طراحی پشت صحنه را بر عهده دارد که اصطلاحا ‌Back-End کار است. این فرد مسئول کنترل کیفیت «عملکرد های» وب سایت است، اینکه وب سایت شما اطلاعات را چگونه ذخیره می کند و آیا سیستم فروش آنلاین شما درست کار می کند یا نه… مثال هایی از کار آنها هستند. 
مشکل بزرگ اینجا است که معمولا مشتری ها اطلاعات بسیار کمی در این مورد دارند. حالا تصورش را بکنید که در یک جلسه ملاقات بین مشتری (کاملا بدون اطلاع) و تیم طراحی وب چه اتفاق هایی رخ می دهد. اگر تجربه کارهای قبلی را داشته باشید می دانید که گاهی اوقات این جلسه ها به گونه ای می شود که انگار به دو زبان متفاوت صحبت می کنیم. گاهی اوقات هم سوالاتی توسط مشتریان پرسیده می شود که سبب از کوره در رفتن تیم طراحی خواهد شد! 



ادامه مطلب ...


 

در جهان امروز انسان ها هر یک مشغول کار و تلاش در زمینه های تخصصی خودشان هستند، در این میان افرادی در کارشان موفق ترند که از نوین ترین شیوه ها و ابزار ها بهره ببرند. ما و شما نیز به عنوان توسعه دهندگان وب اگر می خواهیم در کارمان موفق باشیم باید از جدید ترین روش ها و ابزارها استفاده کنیم. 

البته تجربه نشان داده است که استفاده از روش های جدید همیشه به نفع ما تمام نخواهد شد! به عنوان مثال اگر می خواهید یک اپلیکیشن و یا وب سایت طراحی کنید که قرار است مرورگر (دردناک!) IE 6 را پشتیبانی کند، همانند اکثر نرم افزارها و وب سایت هایی که در ادارات دولتی استفاده می شوند، بهره گیری از امکانات HTML5 شما را به زحمت خواهد انداخت. 

در این مطلب ما ۸ قطعه کُد کوچک که در انواع اپلیکیشن ها و وب سایت ها پُر استفاده هستند را با هم مرور خواهیم کرد. این کُد ها شامل کُدهای معمولی HTML5 و کُدهایی در سطح متوسط CSS3 هستند، که از آنها می توانید در اکثر پروژه هایتان استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که این مطلب نردبان را بوکمارک کنید یا این کُدها را در یک فایل متنی و در نرم افزارهایی که برای توسعه از آنها استفاده می کنید، ذخیره کنید تا در هر زمان که نیاز داشتید از آنها استفاده کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 



ادامه مطلب ...


 

اولین قدم شما برای انجام توافقات اولیه با مشتری ای که برای تولید یک نرم افزار به شما مراجعه می کند چیست؟ 
اگر تا به حال پیشنهاد اجرای پروژه ها را در قالب یک طرح مکتوب یا اصطلاحا پروپوزال به مشتری ارائه می کردید، حتما شما هم با من هم عقیده هستید که کاری است دشوار، که باید با وسواس ویژه ای انجام شود. اتفاقی که به شکل معمول می افتد، شما هستید که باید منتظر پاسخ مشتری باشید. بعد از چند هفته که خبری دریافت نکردید موضوع را پیگیری می کنید و متوجه می شود حتی یک نگاه اجمالی نیز به آن انداخته نشده است. دسته ای هم داکیومنت را ورق زده اند و بخش قیمت و زمانبندی را خوانده اند و بدون در نظر گرفتن جزئیات سعی می کنند چانه زنی کنند. 
در این مقاله تجربیات یک شرکت توسعه دهنده نرم افزار های تحت وب را با شما در میان می گذاریم و در مورد خوب و بد این کار حرف می زنیم و راه های عملکرد بهتر در این زمینه را با شما در میان می گذاریم.



ادامه مطلب ...


 

این روزها همه از HTML5 صحبت می کنند. اما زمانی که اولین نسخه HTML5 در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، سوالات بی جواب فراوانی مطرح بود. آیا این یک چارچوب واحد برای همه چیز است؟ آیا تولید کنندگان محتوا، برنامه نویسان مرورگرها و تولید کنندگان گجت ها، استانداردهای جدید را قبول می کنند؟ و آیا نهایتا مشکلات مربوط به توسعه نرم افزار برای سیستم عامل های متفاوت حل می شود؟


سرنوشت او (HTML5) برای مدتی نامشخص بود، خصوصا اینکه در ابتدا شرکت های مطرحی چون اپل و ادوبی توجهی به آن نکردند. فلش در آن زمان حاکم بلامنازع نمایش ویدیو در وب بود و آینده ای کاملا روشن داشت.


اما از طرف دیگر HTML5 آرام آرام در حال خزیدن زیر پوست وب بود و بالاخره در نوامبر ۲۰۱۱، آدوبی اعلام کرد که توسعه فلش برای مرورگرهای موبایل را متوقف خواهد کرد. اینجا نقطه عطفی برای تغییر استانداردهای وب بود و از اینجا بود که همه چیز به نفع HTML5 شتاب گرفت.


در ادامه می توانید اینفوگرافیک تاریخچه HTML5 را از ابتدا تاکنون مشاهده کنید.



ادامه مطلب ...


 

برای استفاده از اپلیکیشن های تحت وب لازم است که حتما به اینترنت دسترسی داشته باشید. اما چند سالی است که شاهد تلاش های زیادی هستیم که اپلیکیشن های تحت وب به صورت افلاین هم قابل استفاده باشند. اما گوگل بیشتر از بقیه شرکت های سازنده مرورگر به دنبال راه اندازی اپلیکیشن های تحت وب افلاین است. 

اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید احتمالا App های کروم را دیده اید. اینها اپلیکیشن هایی تحت وب هستند که قسمت کوچکی از آنها روی کروم نصب می شود تا دسترسی راحت و سریع تری به آنها داشته باشید. اما در واقع امکان اجرای اغلب آنها به صورت آفلاین وجود ندارد و باید حتما به اینترنت متصل باشید. گوگل آنها را hosted app می نامد. 



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پله پله با فناوری های اینترنت و آدرس nardebaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 51034
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1